Ren'Py - Erotica [v0.2.2] [ViV]

  1. 5.00 star(s)

    Nikitosys

    Хорошая игра. Жаль, что таких перспективных игр сейчас в дефиците. Если же развернуть более подробную критику, то можно выделить следующие аспекты:

    Очень положительно можно оценить историю и иллюстрации ( Биса, держу за тебя кулачки )

    Спорной темой, как мне кажется является боевая система. С одной стороны, она проста и элегантна, с другой = в ней заложена червоточина для всей будущей игры. Если судить по версии игры (0.2), то в финальной версии должно быть 5 сражений, чего преступно мало (да и на полноценные тренировки и подготовку к боям, хотелось бы посмотреть, а из этого может вытянуть хороший игровой процесс). Если же довести их до удовлетворительных 10-12, то отсутствие разнообразия тактик и приемов, вероятно, начнёт вылазить на 1/2 - 3/4 прохождения. Сохранить качество геймплея и достойную продолжительность можно, либо расширив боевую систему (впрочем, если вы планируете трансформацию настроения битв и героиня, войдя во вкус, будет раздавать не оплеухи, а сочные ляпасы по жопе... то, вероятно, маскировка однообразия = пройдет успешно), либо добавить возможность наблюдать (и разумеется участвовать) за остальными боями турнира. Но тогда, их должно, быть = сколько? 16? Приятно, конечно, но для создания = перебор.

    Недостатков, пока не видно. Но, если = "выбор без выбора" с подругой, это не постмодернистский авторский ход = что, увы, таким людям, в таких обстоятельствах словами не помочь, то... короче, осуждаю(

    В завершении, хотелось бы пожелать удачи проекту и успешного доведения до конца, как его самого так и истории Вивьен.

    P.s. Окремо, хочу подякувати за український переклад, який придав тонкий шарм історії. Англійский текст написан чисто, в той час як український варіант, трошки (і що цінно, суржику не помічено) більш душевний.

    Ну и, мы же не звери, вот для основной аудитории, немного подправленный гугл перевод (кстати, кое-где деепЛ = точнее, впрочем лучше учите язык)

    Good game. It's a pity that such promising games are in short supply nowadays. If we turn to a more detailed criticism, we can emphasize the following aspects:

    The story and illustrations can be assessed very positively (Bissa, I keep my fingers crossed for you)

    A controversial topic, it seems to me, is the combat system. On the one hand, it is simple and elegant, on the other hand, it contains a wormhole for the entire future game. Estimating by the version of the game (0.2), then the final version should contain 5 battles, which is criminally insufficiently (and I would like to see full training and preparation for battles, this good gameplay makeweight). If you ramp up to a satisfactory 10-12, then the lack of variety of tactics and interesting gameplay situation will probably begin to appear at 1/2 - 3/4 of the playthrough. You can maintain the quality of the gameplay and a decent duration either by expanding the combat system (however, if you are planning to transform the spirit of the battles, the heroine, startin' to have fun, and will hand out = no punch in the face, but juicy slaps to the ass... thet, probably, successful masking the monotony), or add the opportunity to watch (and, of course, participate) the other fight of the tournament. But then, there should be how many of them? 16? It’s nice, of course, but for development it’s too much.

    Disadvantages are no visible, for now. But, if = “choice without choice” with a friend, this is not a postmodern author’s move = "words cannot help such people in such circumstances, then... in short, I blame you(

    In conclusion, I would like to wish good luck to the project and successful completion of both it and Vivien’s story.

    P.s. Individually, I want to thank you for the Ukrainian translation, which added a exquisite charm to the story. The English text is written fair, while the Ukrainian version is a little (and what is valuable, the pidgin was not noticed) more soulful.
  2. 5.00 star(s)

    Serj313

    Very well done, even during the air raid alarm, missiles and drones overhead, you continue to develop the game.
    The illustrations are very good, the artist is skillful with a pencil, you can see that the game is alive, not like other linear games, the plot is very well thought out and worked out. However, I would like more freedom of choice and the consequences of that choice.
    Thank you very much for your work. Glory to Ukraine!