VN - Ren'Py - Girls Have Dreams [v1.0] [CoeurDeCochon]

  1. 4.00 star(s)

    rorodrigro

    play V1 in a french (which explains my poor written English, sorry)

    story: 5/5 Vraiment excellente, beaucoup d'humour, j'adore que le "4eme mur" soit cassé, en plus j'ai un faible pour Alice au pays des merveilles
    characters: 4/5 J'ai déjà un petit crush pour Nicole (la mère) et vanille (une lutine), les autres personnages pas vraiment, je parle bien sûr de leurs physiques vu que le jeu est assez court, on a pas trop le temps d'explorer leurs "psyché"
    sex scene: 3/5 La scène du plug et celle de la banane sont courtes, mais excitantes j'aurais bien vu une petite animation (mais si on m'écoute faudrait mettre des animations de partout) et la scène du père noël est en soi vraiment géniale, mais malheureusement la mère noël et Bertille me "ramollisse" vraiment
    renders: 4/5 Comme pour le jeu Jason j'aime beaucoup la "patte" graphique même si certain visage me dérange vraiment. Par contre, ici, contrairement à dans Jason, l'effet nuage des pensées m'a beaucoup moins gêné, surement grâce à la neige et parce que ça colle bien à "l'esprit de noël" et "l'esprit féerique"
    animation: 3/5 Si je dis pas de bêtise, il y en a qu'une, qui est la fellation de la mère noël, mais bon poin, elle m'a l'air plus fluide que celles dans jason
    sound: super
    gameplay: 2.5/5 Il a vraiment de super idée comme pouvoir choisir les vêtements, l'épilation ou même les préférences sexuelles, mais cela me semble compliqué de le mettre réellement en application pour la suite, car j'imagine que ces features doivent demander un boulot monstre en plus.
    Sont toujours présentes les scènes alternatives et scènes cachées (mais ici on ne nous prévient pas de ce que c'est, j'imagine que ceux qui tombent sur ce jeu sans connaître Jason doive être un peu perdu). J'aime toujours autan l'idée, mais je trouvais déjà que c'était compliqué avant, dans ce jeu ça l'est encore plus, c'est (trop) bien caché, surtout qu'on nous presse dans le temps, c'est très embêtant de devoir toujours cliquer pour avoir plus du temps à chercher, j'ai vraiment pété un câble devant le poster et avec les fruits, c'est pourquoi il m'est impossible de mettre plus que la moyenne

    Voilà globalement, c'est pas encore parfait, mais j'ai tout de même hâte que les prochains noël arrive (j'espère qu'en ses temps de pandémie, on nous en fera faire plusieurs d'affilée ^^)
    ps : la page et le titre fait penser à un jeu avec uniquement des scènes lesbiennes ce qui m'a fait hésiter lancé le jeu, je pense que ça ferait pas de mal qu'il y est une image de la scène avec le père noël (en plus des 2 lutines) par exemple


    story: 5/5 Really excellent, lots of humor, I love that the "4th wall" is broken, plus I have a weakness for Alice in Wonderland
    characters: 4/5 I already have a little crush on Nicole (the mother) and Vanilla (an elf), the other characters not really, of course I'm talking about their physique since the game is quite short, we don't have much time to explore their "psyches"
    sex scene: 3/5 The plug scene and the banana scene are short, but exciting I would have seen a little animation (but if someone listens to me, animations should be put everywhere)
    and the santa claus scene is in itself really great, but unfortunately the santa claus and Bertille really "soften" me
    renders: 4/5 As for the Jason game, I really like the graphic "paw" even if some faces really bother me. On the other hand, here, unlike in Jason, the cloud effect of the thoughts bothered me much less, probably thanks to the snow and because it fits well with the "Christmas spirit" and the "fairy spirit "
    animation: 3/5 If I'm not talking nonsense, there's only one, which is Mrs. Claus's blowjob, but good point she seems more fluid to me than those in Jason
    sound: super
    gameplay: 2.5/5 He has really great ideas like being able to choose clothes or hair removal or even sexual preferences, , but it seems complicated to me to really implement it for the future, because I imagine that these features must require
    one more monster job. Alternate scenes and hidden scenes are always present (but here or don't warn us, I imagine that those who come across this game without knowing Jason must be a little lost) and I always love many
    the idea, but I already thought it was complicated, in this game it's even more so, it's (too) well hidden, especially since we're pressed in time, it's very annoying to have to always click to have more time to search, I really freaked out in front of the poster and with the tree
    that's why it's impossible for me to put more than the average

    That's overall, it's not perfect yet, but I can't wait for the next Christmas to come (I hope that in its pandemic times, we'll have several in a row ^^)
    ps: the page and the title reminds of a game with only lesbian scenes which made me hesitate to launch the game, I think it would not hurt if there is an image of the scene with Santa Claus (in addition to the 2 sprites) for example
  2. 4.00 star(s)

    Kreblin12

    Love the fantastic graphics. Definitly a unique game. The minigames are quite annoying, if you don't find the correct spot. So far quite short, therefore only 4 star rating from me. But very promising und definitely recommended.
    Rating based on v1.0
  3. 5.00 star(s)

    YuriiH

    The game is a little bit crazy and confusing, but I genuinely loved its pace and fetishes.
    The CGs are nice (in my opinion), and they kind-of fit the setting.
    The search-and-click minigames can be considered quite annoying, to be honest, but nevertheless they don't really spoil anything.
    There is even customization of the public hair for one of the main characters, which is always nice.