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juan1245678

Newbie
Jan 5, 2020
28
2
81
¿Alguien sabe por qué ocurre esto cuando intento cargar una partida guardada?

Lo siento, pero se ha producido una excepción no controlada.

Mientras se ejecuta el código del juego:
AttributeError: No se puede obtener el atributo 'Ororo_locations' en <renpy.python.StoreModule object at 0x0000000003c01520>

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

-- Seguimiento completo ------------------------------------------------------------

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/ast.py", línea 1187, en execute
renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/python.py", línea 1273, en py_exec_bytecode
ejecutar(bytecode, variables globales, variables locales)
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en <módulo>
python hide:
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 35, en _execute_python_hide
ui.interact()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/00action_file.rpy", línea 499, en __call__
renpy.load(fn)
~~~~~~~~~~^^^^
Archivo "renpy/loadsave.py", línea 634, en load
raíces, log = cargas(datos_log)
~~~~~^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 296, en loads
devolver cargar(io.BytesIO(s))
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 288, en load
return Unpickler(f, fix_imports=True, encoding="utf-8", errors="surrogateescape").load()
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 280, en find_class
return super().find_class(module, name)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
AttributeError: No se puede obtener el atributo 'Ororo_locations' en <renpy.python.StoreModule object at 0x0000000003c01520>

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/ast.py", línea 1187, en execute
renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/python.py", línea 1273, en py_exec_bytecode
ejecutar(bytecode, variables globales, variables locales)
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 286, en <módulo>
renpy.call_in_new_context("_main_menu")
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/game.py", línea 372, en call_in_new_context
return renpy.execution.run_context(False)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^
Archivo "renpy/execution.py", línea 1027, en run_context
contexto.ejecutar()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/display/error.py", línea 135, en report_exception
renpy.game.invoke_in_new_context(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
pantalla de excepción de llamada,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
ignore_action=ignore_action,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/game.py", línea 301, en invoke_in_new_context
Devuelve una función invocable(*args, **kwargs)
~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 44, en call_exception_screen
return renpy.ui.interact(mouse="screen", type="screen", suppress_overlay=True, suppress_underlay=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1505, en event
rv = super(Ventana, self).evento(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 51, en rollback_action
renpy.exports.rollback(force=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/exports/rollbackexports.py", línea 233, en rollback
renpy.game.log.rollback(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
puntos de control, codicioso=codicioso, etiqueta=etiqueta, forzar=(forzar es verdadero), anormal=anormal, etiqueta_actual=etiqueta_actual
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 951, en rollback
self.load_failed()
~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 865, en load_failed
generar excepción(
"No encontré ningún punto donde detener el retroceso. ¿Quizás el guion cambió de forma incompatible?"
)
Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/bootstrap.py", línea 401, en bootstrap
renpy.main.main()
~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/main.py", línea 592, en main
ejecutar (reiniciar)
~~~^^^^^^^^^
Archivo "renpy/main.py", línea 137, en run
renpy.execution.run_context(True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^
Archivo "renpy/execution.py", línea 1027, en run_context
contexto.ejecutar()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/display/error.py", línea 135, en report_exception
renpy.game.invoke_in_new_context(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
pantalla de excepción de llamada,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
ignore_action=ignore_action,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/game.py", línea 301, en invoke_in_new_context
Devuelve una función invocable(*args, **kwargs)
~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 44, en call_exception_screen
return renpy.ui.interact(mouse="screen", type="screen", suppress_overlay=True, suppress_underlay=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1505, en event
rv = super(Ventana, self).evento(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 51, en rollback_action
renpy.exports.rollback(force=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/exports/rollbackexports.py", línea 233, en rollback
renpy.game.log.rollback(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
puntos de control, codicioso=codicioso, etiqueta=etiqueta, forzar=(forzar es verdadero), anormal=anormal, etiqueta_actual=etiqueta_actual
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 951, en rollback
self.load_failed()
~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 865, en load_failed
generar excepción(
"No encontré ningún punto donde detener el retroceso. ¿Quizás el guion cambió de forma incompatible?"
)
Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Windows-10-10.0.19045-SP0 AMD64
Ren'Py 8.5.0.25100301+no oficial
La hipótesis nula 0,8c
Sábado 1 de noviembre de 2025, 20:24:05
 

WakamoSato

Member
Jan 9, 2021
189
375
188
¿Alguien sabe por qué ocurre esto cuando intento cargar una partida guardada?

Lo siento, pero se ha producido una excepción no controlada.

Mientras se ejecuta el código del juego:
AttributeError: No se puede obtener el atributo 'Ororo_locations' en <renpy.python.StoreModule object at 0x0000000003c01520>

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

-- Seguimiento completo ------------------------------------------------------------

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/ast.py", línea 1187, en execute
renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/python.py", línea 1273, en py_exec_bytecode
ejecutar(bytecode, variables globales, variables locales)
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en <módulo>
python hide:
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 35, en _execute_python_hide
ui.interact()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/00action_file.rpy", línea 499, en __call__
renpy.load(fn)
~~~~~~~~~~^^^^
Archivo "renpy/loadsave.py", línea 634, en load
raíces, log = cargas(datos_log)
~~~~~^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 296, en loads
devolver cargar(io.BytesIO(s))
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 288, en load
return Unpickler(f, fix_imports=True, encoding="utf-8", errors="surrogateescape").load()
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 280, en find_class
return super().find_class(module, name)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
AttributeError: No se puede obtener el atributo 'Ororo_locations' en <renpy.python.StoreModule object at 0x0000000003c01520>

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/ast.py", línea 1187, en execute
renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/python.py", línea 1273, en py_exec_bytecode
ejecutar(bytecode, variables globales, variables locales)
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 286, en <módulo>
renpy.call_in_new_context("_main_menu")
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/game.py", línea 372, en call_in_new_context
return renpy.execution.run_context(False)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^
Archivo "renpy/execution.py", línea 1027, en run_context
contexto.ejecutar()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/display/error.py", línea 135, en report_exception
renpy.game.invoke_in_new_context(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
pantalla de excepción de llamada,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
ignore_action=ignore_action,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/game.py", línea 301, en invoke_in_new_context
Devuelve una función invocable(*args, **kwargs)
~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 44, en call_exception_screen
return renpy.ui.interact(mouse="screen", type="screen", suppress_overlay=True, suppress_underlay=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1505, en event
rv = super(Ventana, self).evento(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 51, en rollback_action
renpy.exports.rollback(force=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/exports/rollbackexports.py", línea 233, en rollback
renpy.game.log.rollback(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
puntos de control, codicioso=codicioso, etiqueta=etiqueta, forzar=(forzar es verdadero), anormal=anormal, etiqueta_actual=etiqueta_actual
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 951, en rollback
self.load_failed()
~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 865, en load_failed
generar excepción(
"No encontré ningún punto donde detener el retroceso. ¿Quizás el guion cambió de forma incompatible?"
)
Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/bootstrap.py", línea 401, en bootstrap
renpy.main.main()
~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/main.py", línea 592, en main
ejecutar (reiniciar)
~~~^^^^^^^^^
Archivo "renpy/main.py", línea 137, en run
renpy.execution.run_context(True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^
Archivo "renpy/execution.py", línea 1027, en run_context
contexto.ejecutar()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/display/error.py", línea 135, en report_exception
renpy.game.invoke_in_new_context(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
pantalla de excepción de llamada,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
ignore_action=ignore_action,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/game.py", línea 301, en invoke_in_new_context
Devuelve una función invocable(*args, **kwargs)
~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 44, en call_exception_screen
return renpy.ui.interact(mouse="screen", type="screen", suppress_overlay=True, suppress_underlay=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1505, en event
rv = super(Ventana, self).evento(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 51, en rollback_action
renpy.exports.rollback(force=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/exports/rollbackexports.py", línea 233, en rollback
renpy.game.log.rollback(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
puntos de control, codicioso=codicioso, etiqueta=etiqueta, forzar=(forzar es verdadero), anormal=anormal, etiqueta_actual=etiqueta_actual
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 951, en rollback
self.load_failed()
~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 865, en load_failed
generar excepción(
"No encontré ningún punto donde detener el retroceso. ¿Quizás el guion cambió de forma incompatible?"
)
Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Windows-10-10.0.19045-SP0 AMD64
Ren'Py 8.5.0.25100301+no oficial
La hipótesis nula 0,8c
Sábado 1 de noviembre de 2025, 20:24:05
Member for 6 years.. And you don't know how to use spoilers..?

I'm in a bad mood tonight, so I'm just gonna leave you with this:
You don't have permission to view the spoiler content. Log in or register now.

I feel like a storm's brewing..
 

The_Man_With_No_Name

Well-Known Member
Dec 16, 2022
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5,003
273
¿Alguien sabe por qué ocurre esto cuando intento cargar una partida guardada?

Lo siento, pero se ha producido una excepción no controlada.

Mientras se ejecuta el código del juego:
AttributeError: No se puede obtener el atributo 'Ororo_locations' en <renpy.python.StoreModule object at 0x0000000003c01520>

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

-- Seguimiento completo ------------------------------------------------------------

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/ast.py", línea 1187, en execute
renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/python.py", línea 1273, en py_exec_bytecode
ejecutar(bytecode, variables globales, variables locales)
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en <módulo>
python hide:
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 35, en _execute_python_hide
ui.interact()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/00action_file.rpy", línea 499, en __call__
renpy.load(fn)
~~~~~~~~~~^^^^
Archivo "renpy/loadsave.py", línea 634, en load
raíces, log = cargas(datos_log)
~~~~~^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 296, en loads
devolver cargar(io.BytesIO(s))
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 288, en load
return Unpickler(f, fix_imports=True, encoding="utf-8", errors="surrogateescape").load()
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/compat/pickle.py", línea 280, en find_class
return super().find_class(module, name)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
AttributeError: No se puede obtener el atributo 'Ororo_locations' en <renpy.python.StoreModule object at 0x0000000003c01520>

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/ast.py", línea 1187, en execute
renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/python.py", línea 1273, en py_exec_bytecode
ejecutar(bytecode, variables globales, variables locales)
~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 286, en <módulo>
renpy.call_in_new_context("_main_menu")
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/game.py", línea 372, en call_in_new_context
return renpy.execution.run_context(False)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^
Archivo "renpy/execution.py", línea 1027, en run_context
contexto.ejecutar()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/common/_layout/screen_main_menu.rpym", línea 28, en script
python hide:
Archivo "renpy/display/error.py", línea 135, en report_exception
renpy.game.invoke_in_new_context(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
pantalla de excepción de llamada,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
ignore_action=ignore_action,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/game.py", línea 301, en invoke_in_new_context
Devuelve una función invocable(*args, **kwargs)
~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 44, en call_exception_screen
return renpy.ui.interact(mouse="screen", type="screen", suppress_overlay=True, suppress_underlay=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1505, en event
rv = super(Ventana, self).evento(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 51, en rollback_action
renpy.exports.rollback(force=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/exports/rollbackexports.py", línea 233, en rollback
renpy.game.log.rollback(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
puntos de control, codicioso=codicioso, etiqueta=etiqueta, forzar=(forzar es verdadero), anormal=anormal, etiqueta_actual=etiqueta_actual
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 951, en rollback
self.load_failed()
~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 865, en load_failed
generar excepción(
"No encontré ningún punto donde detener el retroceso. ¿Quizás el guion cambió de forma incompatible?"
)
Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Durante el manejo de la excepción anterior, se produjo otra excepción:

Rastreo de pila (llamada más reciente al final):
Archivo "renpy/bootstrap.py", línea 401, en bootstrap
renpy.main.main()
~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/main.py", línea 592, en main
ejecutar (reiniciar)
~~~^^^^^^^^^
Archivo "renpy/main.py", línea 137, en run
renpy.execution.run_context(True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^
Archivo "renpy/execution.py", línea 1027, en run_context
contexto.ejecutar()
~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/common/00start.rpy", línea 282, en script
pitón:
Archivo "renpy/display/error.py", línea 135, en report_exception
renpy.game.invoke_in_new_context(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
pantalla de excepción de llamada,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
ignore_action=ignore_action,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/game.py", línea 301, en invoke_in_new_context
Devuelve una función invocable(*args, **kwargs)
~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 44, en call_exception_screen
return renpy.ui.interact(mouse="screen", type="screen", suppress_overlay=True, suppress_underlay=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/ui.py", línea 304, en interact
rv = renpy.game.interface.interact(roll_forward=roll_forward, **kwargs)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 2234, en interact
repetir, rv = self.interact_core(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
precargas=precargas,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
...<4 líneas>...
**kwargs,
^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/display/core.py", línea 3348, en interact_core
rv = root_widget.event(ev, x, y, 0)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/screen.py", línea 805, en event
rv = self.child.event(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1505, en event
rv = super(Ventana, self).evento(ev, x, y, st)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 273, en event
rv = d.evento(ev, x - xo, y - yo, st)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/layout.py", línea 1281, en event
rv = i.evento(ev, x - xo, y - yo, cst)
~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1185, en event
devolver handle_click(self.clicked)
~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 1107, en handle_click
rv = ejecutar(acción)
~~~^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/behavior.py", línea 411, en run
devolver acción(*args, **kwargs)
~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/display/error.py", línea 51, en rollback_action
renpy.exports.rollback(force=True)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^
Archivo "renpy/exports/rollbackexports.py", línea 233, en rollback
renpy.game.log.rollback(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
puntos de control, codicioso=codicioso, etiqueta=etiqueta, forzar=(forzar es verdadero), anormal=anormal, etiqueta_actual=etiqueta_actual
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
)
^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 951, en rollback
self.load_failed()
~~~~~~~~~~~~~~~~^^
Archivo "renpy/rollback.py", línea 865, en load_failed
generar excepción(
"No encontré ningún punto donde detener el retroceso. ¿Quizás el guion cambió de forma incompatible?"
)
Excepción: No se pudo encontrar un punto para detener la reversión. ¿Quizás el script cambió de forma incompatible?

Windows-10-10.0.19045-SP0 AMD64
Ren'Py 8.5.0.25100301+no oficial
La hipótesis nula 0,8c
Sábado 1 de noviembre de 2025, 20:24:05
English is the common language of this site. Anyway, you need a new save for version 0.8.
These two achievements are quite challenging to obtain in a game like this...
View attachment 5399948
I believe that the second achievement, along with store points, should also guarantee some trust points with all characters.
Responding to the second one is rage bait around here. :LOL:
As for the first, just buy them gifts, compliment them and say good morning/night.
 
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Hazeti

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Jan 19, 2020
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Maxed out both Rogue and Laura's love stat without even hooking up with them and it came naturally , didn't even realize there was a achievement attached to it until that notification went off , the same goes for the bare minimum achievement

The game honestly isn't even that deep with the game mechanics and yet i see people struggling which makes me wonder how they even play games that have actual mechanics with depth to them
 

The_Man_With_No_Name

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Dec 16, 2022
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Maxed out both Rogue and Laura's love stat without even hooking up with them and it came naturally , didn't even realize there was a achievement attached to it until that notification went off , the same goes for the bare minimum achievement

The game honestly isn't even that deep with the game mechanics and yet i see people struggling which makes me wonder how they even play games that have actual mechanics with depth to them
Very true. There are games on this site that are full blown rpgs. For quite a few here it seems those would be harder to decipher than Sumerian.

In his case, he was just saying it's hard to get achievements when you want to screw like crazy. :LOL:
 

XStarLordX

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Maxed out both Rogue and Laura's love stat without even hooking up with them and it came naturally , didn't even realize there was a achievement attached to it until that notification went off , the same goes for the bare minimum achievement

The game honestly isn't even that deep with the game mechanics and yet i see people struggling which makes me wonder how they even play games that have actual mechanics with depth to them
The game is surprisingly easy, but I mentioned that it can be hard to resist during a normal run. When it comes to the bare minimum, I believe that if you start dating one girl and then compliment another, it could be considered cheating. Especially if you asked for a polyamorous relationship, and she asks for time to think about it.
 

Hazeti

Active Member
Jan 19, 2020
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The game is surprisingly easy, but I mentioned that it can be hard to resist during a normal run.
The game IS easy and i unlocked those achievements in my default / normal run which is a harem run ( you can call it what you want Shiny i will always see it as a harem )

I believe that if you start dating one girl and then compliment another, it could be considered cheating.
There is a very simple solution to all that , just resist for a bit , build up those stats which doesn't even take that long , by the time my Null started to officially date the girls which was around winter i believe they were already good friends and had love at 1000 and trust at 750 so Null easily skipped all the drama and just fucks each girl whenever he wants to almost everyday , dude is living life to the fullest despite the dangers he is facing , make me kinda jealous lol
 

XStarLordX

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Dec 20, 2018
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No; let's just continue on the path of killing Consent Simulator™.
I tend to compliment people quite often IRL. And I complimented Laura by saying she is a good student or something in that matter. Immediately after, Jean left the classroom and teleported to wherever I was without Kurt's help, and expressed that she wasn't ready for such a thing. While I'm not an expert on cheating, I don't think my actions should be considered cheating at all.
 

pepplez

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I tend to compliment people quite often IRL. And I complimented Laura by saying she is a good student or something in that matter. Immediately after, Jean left the classroom and teleported to wherever I was without Kurt's help, and expressed that she wasn't ready for such a thing. While I'm not an expert on cheating, I don't think my actions should be considered cheating at all.
You need trust 600+ and have to ask her if it's okay to date other girls, otherwise:
pay.jpg
 

NexivSelecaf

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Aug 25, 2017
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747
I tend to compliment people quite often IRL. And I complimented Laura by saying she is a good student or something in that matter. Immediately after, Jean left the classroom and teleported to wherever I was without Kurt's help, and expressed that she wasn't ready for such a thing. While I'm not an expert on cheating, I don't think my actions should be considered cheating at all.
That's the part of the game that I wanted to be destroyed and rebuilt for almost two years. Boots assured me that they're "working on it"/reassessing which actions they've deemed as "flirtatious" can be considered platonic, and thus should be girlfriend approved, in future versions: like the differences and implications between paying one of you lady friends a small compliment about their hair, saying that they've been helpful with studying and working out, or buying them a t-shirt, and saying that they have a nice ass while trying to buy them lingerie and sex toys.
 
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