Breeding Farm:
I state that I was a regular contributor to the original Breeding Season and this influences my opinions making the comparison inevitable, obviously taking into account that we are talking about a work in progress.
The most appealing aspect of the predecessor for me was undoubtedly the breeding management mechanics, which in Breeding Farm are partly traced. There are still some races, "milking", fishing, random events, alchemy and some genetic traits that made the game much more varied. For now, what is there seems to be working well. I wait to see if and which mechanics will be added later to improve the rating.
MECHANICS: 3+
Musically adequate, varied and pleasant, pleasantly matched environments and music. It wouldn't be unwelcome to add voices during breeding.
MUSIC: 4
Graphically of good quality, I don't expect great graphics for the game genre and I don't think it's even necessary but I really like the drawing style of the female characters in particular. The, for now, few animations are effective and well taken care of.
GRAPHICS: 4
Being still in early development, a "seen it all" point is soon reached and in the long term there is no incentive for a lasting game.
PLAYABILITY: 3
Pleasant and well differentiated setting and story from its predecessor, look for future developments and greater interaction with NPCs.
HISTORY: 3+
For the type of game it seems to me that progress is a bit slow. More frequent updates would be welcome.
PROGRESSION: 3
Out of nostalgic affection and as a stimulus to developers, I will round up the overall 4-star rating, hoping to see positive developments soon.
TIPS:
1) add random events as soon as possible to make the game time more varied and lasting.
2) if you add the alchemy and the related buffs you could insert a mechanic of research and collection of specific ingredients for each location at the cost of a certain amount of energy consumption.
3) reduce costs on Patreon, 9.50 EURO per month for the last update seems to me very excessive, given the type of game and the development times. If you were less greedy you would have many more supporters and the game would gain in popularity. I would have gladly sponsored you but 113 euros a year for a game of this kind is pure madness
Breeding Farm:
Premetto di essere stato un assiduo contributore dell'originale Breeding Season e questo influenza le mie opinioni rendendo la comparazione inevitabile, tenuto ovviamente conto che parliamo di un work in progress.
L'aspetto per me più accattivante del predecessore erano indubbiamente le meccaniche gestionali di breeding, che in Breeding Farm sono in parte ricalcate. Mancano ancora alcune razze, "mungitura", pesca, eventi casuali, alchimia ed alcuni tratti genetici che rendevano molto più vario il gioco. Per ora, quel che c'è, pare funzionare bene. Aspetto di vedere se e quali meccaniche verranno aggiunte in seguito per migliorare il rating.
MECCANICHE: 3+
Musicalmente adeguato, vario e gradevole, ambienti e musiche abbinati piacevolmente. Non sarebbe sgradita l'aggiunta di voci durante il breeding.
MUSICA: 4
Graficamente di buona qualità, per il genere di gioco non mi aspetto una grafica eccezionale e non credo sia neppure necessaria ma mi piace molto lo stile di disegno dei personaggi femminili in particolare. Le, per ora, poche animazioni sono efficaci e ben curate.
GRAFICA: 4
Essendo ancora in primo sviluppo si raggiunge presto un punto di "visto tutto" e a lungo termine vengono a mancare stimoli per un gioco duraturo.
GIOCABILITA': 3
Ambientazione e storia gradevole e ben differenziata dal predecessore, aspetto sviluppi futuri e maggiore interazione con i PNG.
STORIA: 3+
Per il tipo di gioco mi pare che i progressi siano un po'lenti. Update più frequenti sarebbero graditi.
PROGRESSIONE: 3
Per nostalgica affezione e come stimolo agli sviluppatori arrotonderò per eccesso la valutazione complessiva a 4 stelle sperando di vedere presto sviluppi positivi.
SUGGERIMENTI:
1) aggiungete prima possibile eventi casuali per render più vario e duraturo il tempo di gioco.
2) se aggiungerete l'alchimia e i buff connessi potreste inserire una meccanica di ricerca e raccolta di ingredienti specifici per ogni locazione al costo di un tot di consumo di energia.
3) riducete i costi su Patreon, 9.50 EURO al mese per l'ultima update mi pare decisamente eccessivo, dato il tipo di gioco ed i tempi di sviluppo. Se foste meno esosi avreste molti più sostenitori ed il gioco ne guadagnerebbe in popolarità. Vi avrei sponsorizzato volentieri ma 113 euro all'anno per un gioco di questo genere è pura follia