Sorry for the issue with the translations and menus. I’ll fix that along with the events in the next release.
For those who asked: yes, there are already several locations ready.
For example, the father’s company, but also the house where the protagonist will live with the nanny (stepmother) and her daughters (stepsisters).
The incest tag was removed because the game is meant to focus on a story involving the nanny and the foster mother. Of course, it works without changing the code by simply adjusting relationships, but not as a mother, since the protagonist’s mother died when he was a child.
As for the sandbox, in the test version I already removed important events from the free roaming part, leaving only the phone call triggers in the protagonist’s room.
The idea is to create a visual story game with the ability to move between locations to trigger secondary events that aren’t strictly related to the main plot.
Additionally, the notepad on the phone will keep track of events you’ve seen and haven’t, so you don’t end up wandering around aimlessly without knowing what to do.
I hope this is a compromise that satisfies both those who enjoy interaction and those who prefer simply following the story.
This is my first experiment in this field, and I’m still studying the different possibilities to make the game more enjoyable to see and play.
Chiedo scusa per il problema con le traduzioni ed i menù. Sistemerò quello e gli eventi nella prossima release.
Per chi ha chiesto, si ci sono diverse location già pronte.
L azienda del padre, per esempio; ma anche la casa dove il protagonista andrà a vivere con la tata (matrigna) e le sue figlie (sorellastre)
Il tag incest è stato tolto in quanto il gioco è pensato per una storia basata sulla tata, e la Foster mother. Ovviamente funziona senza dover modificare il codice cambiando relazioni ma non come madre in quanto la madre è morta quando il protagonista era piccolo
Per il sandbox, dalla versione test ho già eliminato nella parte free roaming eventi importanti lasciando solo i trigger delle telefonate nella camera del protagonista.
L idea è di creare un game visual story con possibilità di muoversi per le location per far tiggerare gli eventi secondari non strettamente inerenti
In più il blocco note sul cellulare terrà conto degli eventi visti e non in modo da non dover girare a vuoto senza sapere cosa dover fare...
Spero sia un compromesso che accontenti sia chi ama interagire che chi ana seguire semplicemente la storia.
È il mio primo esperimento in questo campo, sto studiandomi ancora le varie possibilità per rendere il gioco più bello da vedere e giocare